top of page
Search
  • Oran

כמה יוגה להריון זה מספיק לצורך הכנה ללידה?



אומרים שלידה שקולה במאמץ לריצת מרתון.


כשהתכוננתי לריצת מרתון ב2016, הייתי חייבת לעבור סרגל מאמצים מדויק כדי שהגוף יוכל לעמוד בריצה כזו. חוץ מריצות באורכים הולכים וגדלים, ריצות נפח וגם ריצות איכות, היו גם הרבה תרגילים לחיזוק הגוף. היוגה עשתה לי פלאים בתקופה הזו, גם בזכות טכניקות נשימה והרפיה. הרגשתי כמו בהכנה ללידה ... ואכן, ב"ה הגעתי מוכנה למרתון והיה מופלא.


לידה היא משהו מיוחד כל כך-

ראשית, כי הגוף יודע ללדת בטבעיות! זה אחד היכולות שנבראנו איתן.

ושנית, כי בתרבות שלנו "טבעי" זה לא ממש המיינסטרים.

זה לא שאי אפשר ללדת לידה טבעית, רק שהתרבות, הסרטים והקולנוע מציגים לידה כדבר מפחיד בו היולדת צועקת על בעלה "אני לא יכולה יותר- למה עשית לי את זה????"


ובעצם,

מה שזה אומר,

שהריוניות רבות מאתנו יקבלו תועלת רבה ללידה מהכנה פיזית כמו גם הכנה מנטלית.


אז במה עוזרים שיעורי היוגה להריון בהכנה ללידה:


א. חיזוק רצפת האגן ונשימות צירים לשחרור השרירים הטבעתיים- בשיעורים אנו מתרגלות תרגילים לחיזוק רצפת האגן וגם לומדות טכניקות שיהיו שימושיות לזמן הצירים, לשחרור ופתיחת צוואר הרחם.


ב. חיזוק הרגליים ושרירי הגב והליבה- שרירים חזקים וגמישים חשובים ללידה פעילה, טבעית או עם משככי כאבים. בשיעורים אנו מתרגלות יוגה המותאמת לגוף בהריון, מאד מיוחד.


ג. שחרור סטרס. מי חולקת איתי את הצורך בשחרור סטרס בהריון שתרים את היד! מהצד לא רואים את זה, הכמות של המחשבות, הדאגות, החששות בהריון, כל כך גדולה, שהטכניקות של היוגה של נשימה, הרפיה, תנועה מודעת משחררות הרבה מתח מיותר ומאפשרות להתמלא באנרגיה חיונית, ולהתמלא בביטחון בגוף לקראת הלידה.


ד. התרגול כולל התכנסות פנימה לחיבור מיוחד עם העובר. החיבור נותן ביטחון בקשר החדש כי הרי בלידה היולדת והעובר עובדים בשיתוף פעולה.


ה. בשיעורים אנו לומדות גם תנוחות לזמן הצירים, שזו ממש הכנה ללידה. תנוחות אלו מאורגנות בתוך "שיטת התחנות". השיטה מונה 10 תחנות ולכל תחנה מספר וריאציות. כל תחנה מתאימה לשלב שונה בלידה, להקלה על ההתמודדות עם הצירים, הפחתת המתח וקידום הלידה. הוריאציות השונות מאפשרות לבן הזוג או מלווה, לסייע לנו, ולחלוק את העבודה. ביחד זה משהו מדהים!


*מומלץ מאד להגיע עם בן הזוג או המלווה ללידה לקורס הכנה ללידה מקצועי בשיטת התחנות - כדי שגם הם יגיעו מוכנים ללידה, בקורס לומדים גם עיסויים, שיאצו, צמחים, שמנים, כל זאת בנוסף לידע התיאורטי המקיף והמקצועי המועבר על ידי מיילדת בכירה, כולל הכנה להנקה מיועצת הנקה בכירה IBCLC והכנה לפוסטפארטום!


לקראת 4 הלידות שלי תרגלתי יוגה להריון כדי להכין את הגוף והנפש ללידה, והרגשתי כמה זה היה חיוני בלידה בסערה בים הגלי של הלידה... וכמובן גם אחרי הלידה בטיפול בתינוקי...


מאת: אורן גפני,

יוגה להריון והכנה ללידה ב"שיטת התחנות"


3 views0 comments
bottom of page